‘O sansa pentru viata’, programul ce a salvat 70.000 de vieti

mai 11 15:00 2009

Conform unui comunicat de presa remis redactiei CorporateNews, programul
national de donare de sange "O sansa pentru viata”, initiat de
Asociatia REACT si Vodafone Romania, in parteneriat cu Ministerul
Sanatatii, Institutul National de Hematologie si Uniunea Nationala a
Studentilor din Romania, a reusit sa atraga peste 50.000 de donatori in
primul an de desfasurare si sa creasca cu 30% numarul donatorilor din
Centrele de Transfuzii, la nivel national, in decembrie 2008 fata de
decembrie 2007.

Cei peste 22.500 de litri de sange donati in primul an de campanie au
ajutat la salvarea a peste 70.000 de vieti omenesti. Pe parcursului anului
2008, 3,9% din sangele recoltat in Romania a fost donat in cadrul celor 12
sesiuni nationale si locale ale programului “O sansa pentru
viata” (conform Institutului National de Hematologie Transfuzionala –
INHT).

"Primul an al programului „O sansa pentru viata” a
insemnat un succes in primul rand prin numarul mare al celor care s-au
alaturat cauzei noastre. Ne bucuram sa vedem ca apelul nostru la
solidaritate umana a produs un ecou atat de puternic. Vodafone Romania este
sponsorul unic al acestui program, atat prin sustinere financiara, cat si
prin campanii de recoltare de sange in randul angajatilor sai. Astfel, in
cadrul sesiunilor de recoltare de sange organizate pana acum in sediile
Vodafone din Bucuresti, Brasov si Ploiesti, angajatii companiei au donat
aproximativ 300 de litri de sange, contribuind la salvarea a peste 1. 000
de pacienti" spus Liliana Solomon, Chief Executive Officer, Vodafone
Romania.

"In fiecare an, sute de mii de pacienti au nevoie de sange si
preparate sangvine. Am ajuns pana acum la 70.000 dintre ei si suntem mandri
ca "O sansa pentru viata” este un program care salveaza vieti la
nivelul intregii tari. Este incurajator pentru noi sa avem alaturi
parteneri de incredere, sute de voluntari, zeci de organizatii dispuse a se
implica in acordarea unei sanse pentru viata pacientilor din spitalele
romanesti. Ne bucuram si le multumim posturilor TV si radio care au
contribuit semnificativ, prin difuzarea spotului campaniei, la
imbunatatirea rezervelor de sange la nivel national", a spus dr. Anca
Stefan, Presedinte Executiv Asociatia REACT.

Incepand cu luna decembrie 2008, campania nationala de informare si
constientizare a publicului privind importanta donarii de sange a inclus
doua noi componente, reprezentate de spoturile audio si TV „O sansa
pentru viata”. Acestea au fost realizate pro bono de agentia
Graffitti BBDO si difuzate gratuit, in regim de anunt de interes public, de
aproape toate posturile TV si radio, pe baza acceptului de difuzare obtinut
de agentia Universal McCann.

Efectele pozitive ale campaniei media s-au facut remarcate din prima luna
de la lansare. Astfel, in decembrie 2008 s-a inregistrat o rata de
imbunatatire de 40% a rezervelor Centrului de Transfuzii Bucuresti, fata de
decembrie 2007, ceea ce inseamna ca, in decembrie 2008, in Centrul de
Transfuzii Bucuresti, 3.181 de persoane au donat sange, fata de 2.265
donatori in decembrie 2007 (conform INHT si CTSB)…. Citeste tot la corporatenews.ro.