IT&C , tinta de profit pentru 2009

decembrie 14 19:40 2009

IT&S, companie cu peste 14 ani vechime ce activeaza In industria de
IT&C ca importator si distribuitor al unor marci pe categoriile Copy
& Print anunta trecerea de la un obiectiv bazat pe cifra de afaceri In
2008 la un obiectiv bazat pe profitabilitate In 2009.

Conform IT&S, cifra de afaceri a companiei a fost de 23 de milioane de
euro anul trecut, avand o rata a profitului de aproximativ 3%. In 2009,
intr-o piata in care majoritatea jucatorilor inregistreaza pierderi
importante, segmentul de distributie IT fiind estimat sa scada cu 50% in
2009, managementul IT&S a stabilit ca principal obiectiv mentinerea
firmei pe profit.

Referindu-se la aceste obiective, Dana Iorga, Directorul General al
IT&S, declara: "In primele noua luni am evoluat In ritmul pietei,
care a scazut anul acesta la aproximativ 50% fata de valoarea anului 2008.
Daca anul trecut piata ajungea la aproximativ 1,5 miliarde de euro, pentru
2009 aceasta este estimata la 600-800 milioane de euro. In ceea ce priveste
trimestrul patru, ne asteptam la o evolutie a vanzarilor cu 20-25% mai buna
decat trimestrul precedent. Avand In vedere ca trimestrul similar al anului
precedent Inseamna debutul crizei si o scadere a vanzarilor, procentual,
scaderea va fi mai mica decat ceea ce s-a prognozat.

"Este greu de crezut ca cineva va creste anul acesta. Cu toate ca In
anii trecuti am avut cresteri consistente ale cifrei de afaceri (cu peste
35%), In acest an compania a decis sa limiteze finantarile riscante si sa
se concentreze pe obtinerea de profit ”

”Comparativ cu piaţa, noi suntem bine”, adauga Dana
Iorga. ”Ca si companie, ţinand cont de faptul ca In 2008 cifra
de afaceri a crescut si ca am Incheiat anul precendent pe profit, suntem
relativ mulţumiţi, mai ales daca ne raportam la piaţa.
IT&S este, In prezent, o companie stabila, cu un mix de finantare
sanatos si nevolatil, nu exista probleme de restituire a Imprumuturilor, nu
avem restante la furnizori si nici debite mari de Incasat de la
parteneri”, Incheie Directorul General al companiei.

In 2009, IT&S a pus un accent mai mare pe produsele de tip
“entry level” si si-a sustinut baza de revanzatori pentru a
trece mai usor peste schimbarile din piata.

“Pentru 2009, ne-am propus sa ramanem pe profit, Intrucat conditiile
de piata din 2009 nu vor aduce cresteri nici la cifra de afaceri si nici pe
profit pentru nici o companie, dar In special pentru cele din IT&C. Am
facut acest lucru diversificand portofoliul de produse si aducand noi marci
In portofoliu, diversificare ce ne-a ajutat sa suplinim anumite scaderi din
piata“, puncteaza Dana Iorga, referindu-se la strategia companiei pe
2009.

Referitor la piata, oficialii IT&S apreciaza ca primul trimestru al
anului 2009 a fost cel mai slab din punct de vedere al profitului, atat din
cauza stocurilor importante achizitionate la finalul anului 2008, dar si pe
fondul diminuarilor de preturi operate astfel Incat sa fie atrasi mai multi
cumparatori. Pe de alta parte, din punct de vedere al volumelor, cea mai
slaba perioada a fost Intre aprilie si iunie.

Printre masurile luate de companie pentru a rezista In criza s-au numarat
reasezarea, din punct de vedere al marcilor si al categoriilor, a
portofoliului de produse importate, limitarea finantarii pentru companiile
considerate de firmele de asigurare ca avand risc mare de neplata,
ajustarea tuturor costurilor de operare, inclusiv diminuarea numarului de
angajati – de la 43, anul trecut, la 35, In prezent- si renegocierea
contractelor pentru chirie.

"Avem 1.700 de distribuitori activi si am fost mult mai restrictivi
In ceea ce priveste liniile de creditare catre parteneri; la colaborarea cu
unii am renuntat dupa ce am Incercat sa ajungem la o solutie convenabila de
partea ambelor parti In ceea ce priveste termenii financiari. Unii dintre
ei s-au orientat catre servicii si astfel reusesc sa supravietuiasca, altii
mai reusesc sa vanda si hardware, dar destul de greu. In retail nu lucram
cu anumite canale In acest an. Sa lucrezi cu un client care are 100 sau 70
de magazine Inseamna sa oferi o linie de credit considerabila cu termene de
plata lungi. Am hotarat sa lucram mai mult cu magazinele cash&carry si
hypermarket pentru ca pana nu se va aseza putin piata, nu suntem dispusi sa
riscam”, a afirmat directoarea IT&S…. Citeste tot la corporatenews.ro.

  Categories: