AMD Radeon R9 280X, R9 270X & R7 260X – Review

octombrie 08 07:00 2013

Tehnologii

1-Mantle
 
Cei care ati urmarit livestream-ul din Hawaii ati putut vedea o serie intreaga de discutii despre noile tehnologii AMD. Deoarece unele dintre ele nu se vor regasi decat pe seria 290 si pe 260X, nu vom vorbi aici despre ele. Vom vorbi insa despre un pas destul de important facut de catre cei de la AMD, care vizeaza intregul line-up de produse bazate pe arhitectura GCN. Asta inseamna toate produsele din noua serie, toate produsele din seria 7xxx si toate consolele next-gen care apar pe piata in curand. Si este foarte important sa nu uitam consolele cand aducem vorba de …

Mantle… Mantle este un API (Application Programming Interface). Ganditi-va ca OpenGL este un API iar DirectX este o colectie de API-uri. Exista o serie intreaga de API-uri, dar cele care ne intereseaza pe noi functioneaza ca o interfata intre software si software. Ca sa exemplificam problema intr-un mod simplist, o aplicatie comunica cu un API, care comunica la randul sau cu driver-ul care asigura comunicarea directa cu hardware-ul.

Pentru o compatibilitate cat mai buna si pentru buna functionare a unui joc pe orice tip de hardware, API-urile nu depind in general de platforma (a se citi placa video Nvidia, Intel sau AMD). Incercari de a produce API-uri dependente de platforma au existat si in trecut (3DFx Glide) insa este usor de inteles de ce nu s-au bucurat de succes.

In momentul de fata insa lucrurile se schimba si asta datorita unei situatii pe care nu am mai intalnit-o pana acum. Daca luam in calcul piata gamer-ilor cu pretentii (atentie, discutam despre acea categorie de oameni care dau bani pe o placa grafica sau pe o consola, nu despre cei care se joaca LoL pe grafica integrata in procesorul laptop-ului), in momentul de fata AMD par sa aiba un avantaj destul de important. Daca in cazul pietei desktop nu cred ca au avut pana acum market share de 50%, in cazul consolelor next-gen discutam despre o dominatie completa, atat Xbox One cat si PS4 utilizand un SoC AMD ce inglobeaza o placa grafica cu arhitectura GCN.

Ce legatura are asta cu ce facem noi aici? Pai nu e foarte complicat… In afara de un Starcraft, Diablo, WoW sau WoT, majoritatea tilturilor din zilele noastre se lanseaza mai intai pe consola si apoi sunt portate pe PC. Prin urmare, in economia productiei unui joc important, posibilitatea de a porta jocul de pe consola pe PC fara prea mari eforturi ar avea o importanta destul de mare. Iar Mantle este modul celor de la AMD de a specula exact acest aspect. Practic, daca utilizezi un API low-level precum Mantle pentru consola (si poti face asta datorita arhitecturii GCN), nu va fi foarte complicat sa portezi jocul pe PC. Cel putin nu pentru un PC dotat cu o placa video AMD. Iar daca utilizezi acest API, este destul de logic ce arhitectura va obtine rezultate mai bune in jocurile tale, nu-i asa?

Ei bine, eu nu va pot spune daca Mantle va fi un succes urias sau nu, sau un adevarat Game Changer cum il numesc cei de la AMD. Va pot spune ca potential exista, iar cei de la DICE au fost prezenti in Hawaii pentru a confirma faptul ca Battlefield 4 va fi optimizat pentru Mantle. Cati producatori de jocuri vor urma aceasta decizie vom vedea la AMD Developer’s Forum in Noiembrie. Pana atunci, asteptam Battlefield 4…

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

  Article "tagged" as:
  Categories: