Review NVIDIA GeForce GTX 980 – GIGABYTE G1 Gaming

septembrie 19 05:30 2014

Tehnologii

 
Ce se intampla de fiecare data cand o noua generatie de placi video vede lumina zilei? Pai e destul de simplu – o gramada de tehnologii proprietare sunt anuntate in acelasi timp de catre producator. Tehnologii care ar trebui sa ne faca noua viata mai usoara, pe de o parte, dar in acelasi timp tehnologii care ar trebui sa adauge un plus de valoare produsului nou-lansat. Ei bine, dupa cum stiti, noi nu prea plecam urechea la marekting-ul producatorilor si in general ne concentram mai mult pe rezultate si performanta. Cu toate acestea, uneori vom trata pe scurt tehnologiile care consideram ca sunt interesante sau au potential. Acesta este motivul pentru care astazi, inainte sa trecem la analiza bestiilor nou lansate, vom discuta putin despre G-Sync, Dynamic Super Resolution, MFXX si VXGI.

Desigur, G-Sync nu mai are nevoie de nici o prezentare – tehnologia a fost anuntata anul trecut in cadrul evenimentului din Montreal, iar Matei v-a relatat de la fata locului despre ce este vorba. Pe scurt, G-Sync sincronizeaza cadrele randate de catre placa video cu imaginea afisata de monitor, eliminand in acest mod tearing-ul si stuttering-ul. Pentru mine a fost evident din primul moment in care am vazut tehnologia la treaba ca avem de-a face cu o tehnologie cu adevarat utila care transforma modul in care ne jucam, ridicand pur si simplu stacheta din punct de vedere al calitatii experientei de joc. Din pacate, G-Sync are si doua mici probleme – unu la mana este o tehnologie proprietara Nvidia si doi la mana in momentul de fata este destul de costisitoare. Cu toate acestea, daca nu va doriti neaparat o bestie 4K cu G-Sync, cum ar fi Acer XB280HK, cred ca pentru un gamer care se bucura de calitatea vizuala a escapadelor sale ludice un monitor 1080p cu G-Sync nu este chiar o investitie uriasa.

 

Dynamic Super Resolution

 

Dynamic Super Resolution, sau DSP pe scurt, este un concept nou introdus odata cu Maxwell si adreseaza problema calitatii grafice in alt mod. Datorita faptului ca in 1080p placile video high-end au o rezerva destul de consistenta de performanta, cei de la Nvidia s-au gandit sa imbunatateasca experienta 1080p (90% dintre gameri) randand imaginea in 4K (3840×2160), pentru ca apoi imaginea randata sa fie afisata in 1080p. Stiu, la prima vedere am putea crede ca acesta este modul celor de la Nvidia de a ne forta sa cumparam placi video mai puternice decat avem nevoie, insa in anumite situatii aceasta tehnologie chiar isi face simtita prezenta intr-un mod benefic.

Demo-ul pe care l-am vazut noi continea o scena de exterior din Dark Souls II, o scena unde puteam intalni iarba din abundenta. Deoarece in 1080p nu avem destule sample-uri la dispozitie pentru a randa corect fiecare fir de iarba, in momentul in care ne miscam isi facea prezenta un flicker neplacut, firele aparand si disparand in functie de directia din care le priveam. Ei bine, randand scena in 4K, avem la dispozitie de 4 ori mai multi pixeli, si prin urmare mai multe sample-uri cu ajutorul carora vom randa iarba, aceasta fiind redata mult mai bine chiar si in momentul in care facem down-scaling in 1080p. Rezolutia se numeste 3840×2160 DSR si poate fi activata manual din meniul jocurilor sau automat cu ajutorul GeForce Experience.

 

DSR1

DSR2

DSR3

DSR4

DSR5

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

  Article "tagged" as:
  Categories: