DDR4 round-up: ADATA, Avexir, Corsair, GSkill, HyperX, Panram si Team Group

iulie 20 10:38 2015

Performanta sau placebo?

 

Tot am vorbit pana acum de frecvente si latente dar nu ne-am intrebat si la ce ne folosesc. Mai exact cat este impactul frecventei in performanta atunci cand vorbim de 3DMark, jocuri sau aplicatii 2D. Pentru a afla acest lucru am setat procesorul la 4088MHz, NB-ul la 3576MHz si, folosind acelasi kit de memorie, am testat o serie de aplicatii cu frecventa DDR4 fixata la: 3400MHz (16-16-16-16 1T), 3065MHz (15-15-15-15 1T) si 2810MHz (14-14-14-14). Singurul lucru modificat a fost divizorul de memorie si latentele. Placa video folosita a fost Sapphire Tri-X R9 290X 8GB GDDR5 OC al carei review il puteti gasi aici.

Privind rezultatele de mai jos se poate observa faptul ca diferentele de performanta sunt minore, lucru de inteles pentru ca concomitent cu scaderea frecventei am strans si latentele. Latimea de banda masurata cu AIDA64 creste odata cu marirea frecventei. O frecventa de 3000MHz cu latente 15-15-15-15 1T ar trebui sa fie suportata de majoritatea kiturilor high-end de pe piata, ceea ce ar trebui sa ofera o latime de banda arhisuficienta pentru platforma X99, mai ales ca avem de-a face cu o arhitectura quad-channel.

 

  • DDR4-3400 16-16-16-16 1T

 

snaphsot0001

snaphsot0002

snaphsot0003

snaphsot0004

 

  • DDR4-3065 15-15-15-15 1T

 

snaphsot0005

snaphsot0006

snaphsot0007

snaphsot0008

 

  • DDR4-2810 14-14-14-14 1T

 

snaphsot0009

snaphsot0010

snaphsot0011

snaphsot0012

 

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26