Review – Nvidia GeForce GTX 1080 – A New King

mai 17 16:40 2016

Platforma de test

 

   
CPU Intel Core i7 6700K
Motherboard GIGABYTE GA-Z170X-UD5
RAM GSkill Ripjaws4 16GB DDR4-3000 CL15
Cooling Noctua NH-D15 + 1 x Noctua 14mm
HDD HyperX Savage 480GB
PSU Seasonic P1200
Case HSPC Top Deck Station
Room temp 26 oC
OS Windows 10 Pro x64
AMD Driver Catalyst 16.5.2
Nvidia Driver Forceware 368.13
CPU clock 4500 MHz
DDR clock DDR4 3000
Timings 15-15-15-35 2T

 

Ehehei, dragii mei, dar iata ca nu doar Nvidia vin cu lucruri noi astazi. Nu…astazi este unul dintre acele rare momente care se intampla odata la cativa ani (~2) in care schimbam si platforma si metodologia de testare. SI de aceasta data am decis sa mergem pana la capat si sa actualizam metodologia conform cerintelor anului 2016.

In acest scop, am utilizat cel mai recent procesor high-end de la Intel, adica Intel Core i7 6700K, tactat la 4500MHz (1.23v). Acesta a fost montat pe o placa de baza GIGABYTE Z170X-UD5, impreuna cu un kit de memorii DDR4 3000 CL15 (1.35v) de 16GB, produs de GSkill. Pentru a imbunatati compabitilitatea cu memoriile cu profil inalt, dar si pentru a creea un mediu mai “linistit” de lucru, batranul nostru Noctua NH-D14 a fost inlocuit cu modelul Noctua NH-D15S.

Folosim in continuare puternica si eficienta sursa Seasonic P1200 si acelasi lucru il pot spune si despre SSD-ul HyperX Savage de 480GB. Ca deobicei, testele au fost realizate in regim open-stand, cu ajutorul unei mese de teste HSPC Top Deck Station.

Anul acesta este anul in care DX12 va incepe incet, incet sa isi intre in drepturi, prin urmare am folosit sistemul de operare Windows 10 Pro x64, cu toate update-urile la zi. Am folosit cea mai noua versiune de driver AMD, mai precis Catalyst 16.5.2, iar in cazul NVIDIA am folosit driverul Forceware 368.13. Folosim doar sisteme de operare, benchmark-uri si jocuri cu licenta, aduse la zi din punct de vedere al update-urilor.

Asa cum va spuneam, lucrurile s-au schimbat si la capitolul metodologie. Astfel, am considerat ca trebuie sa testam in trei rezolutii 16:9 (3840×2160, 2560×1440 si 1920×1080), mai precis cele mai raspandite printre gameri in acest moment. Desigur, 4K nu este o rezolutie foarte raspandita acum, insa aici ne putem da seama cu adevarat de potentialul noilor placi. Pe de alta parte, in 4K si in WQHD anti-aliasing-ul isi pierde din importanta, prin urmare am ales sa testam intr-un singur scenariu in aceste rezolutii, in timp ce pentru Full HD am pastrat metodologia 2xAA/8xAA (acolo unde jocurile o permit si vedem un impact asupra celitatii imaginii.

In toate jocurile detaliile au fost ridicate la maxim, atata timp cat acest lucru presupune folosirea unor setari identice pentru toate placile din test.

 
Testbed
 

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

  Article "tagged" as:
  Categories: